Lokal relevans-erfaringer og funn

Et år med diskusjoner og innsiktsarbeid om lokal relevans har gitt erfaringer og kunnskap som nå skal deles. Det blir det seminar i MBLs lokaler i Oslo i november. Dato er ikke fastsatt ennå, men vi kommer tilbake med informasjon om dette snart.

Dette kommer:

Slik angriper vi lokalavisene!

Lokale, digitale utfordrere ser muligheter lokalt. Hvordan tenker de og hva planlegger de. Vi inviterer små utfordrere med store planer.

Slik slår vi tilbake!

TrønderAvisa har den siste tiden opplevd å få flere nye, lokale online-konkurrenter i sitt nedslagsfelt. Hvordan tenker avisa rundt digitale lokalstrategier for å styrke egne posisjoner og gjøre det tøffere for nye utfordrere å finne fotfeste.

8 ting vi lærte ved å snakke med leserne våre

Hitra-Frøya har gjennomført STUPs relevans-intervjuer sammen med en egen leser-undersøkelse, Redaktør Bjørn Rønningen deler den viktigste innsikten de fikk og hvordan det vil endre arbeidet deres fremover.

Annonsekundenes viktigste lagspiller

Hallingdølen har etablert byrå hvor de hjelper kundene sine med å manøvrere i et stadig mer krevende landskap. Erfaringer og resultater fra arbeidet.

Slik gjør Gjesdalbuen avisa mer relevant for ungdom, med ungdom

Nordsjø media og Gjesdalbuen lar skoleungdom poste saker direkte på lokalavisa gjennom et samarbeid med lokale skoleaviser og Skoleaviser.no. Eugene deler erfaringer fra prosjektet og tanken bak initiativet.

Dato kommer. Vi starter med lunsj og avslutter med middag.