Årets mediepriser 2016: Påmelding innen 7.febr.

Mediebedriftenes Landsforening inviterer alle norske aviser, magasiner, ukeblader, nett­aviser, web-tv, TV- og lokal TV-stasjoner til å delta i den store konkurransen om Norges gjeveste mediepriser. 

-Vi har gjort et par justeringer på årets kategorier. Nyhetssak og sportssak er endret til nyhetsdekning og sportsdekning. I disse kategoriene kan man sende inn hele dekninger eller enkeltsaker enten på papir eller digitalt eller begge deler. Vi ønsker å favne hele bildet som mediehusene produserer, og se hvordan det jobbes på tvers av plattformer, sier juryleder Trine Ohrberg-Rolfsrud i MBL.

- Årets kategorier er også organisert på en annen måte, mellom papir og digital. Begge disse klassene favner alle typer medier, og kategoriene som er spesielt tilpasset en type medier er spesifisert. Det åpnes blant annet opp for avismagasiner til å delta i kategorien magasinfoto, en kategori som tidligere kun har vært for ukepressen, sier Ohrberg-Rolfsrud.

-Vi har kuttet et par kategorier i år, og lanserer en ny – det er årets redaksjonelle event. Denne kategorien favner nye redaksjonelle konsepter, arrangementer, eventer leserturer, kampanjer med mer. Vi ser at mediehusene stadig eksperimenterer med nye spennende produkter, dette ønsker vi å premiere, sier hun.

Frist for å sende inn årets bidrag er utsatt med ei uke på grunn av stor pågang og siste frist er 7. februar 2017, og prisene deles ut onsdag 10. mai på Ole Bull Scene i Bergen.

Mer om konkurransevilkår og påmelding.

Bildet viser fjorårsvinnere fra Adrtesseavisen. Foto: Paul S. Amundsen.